سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سکوت را در سه جا دوست دارد :به هنگام خوانده شدن قرآن، به هنگام پیش رفتن به سوی دشمن، و به هنگام تشییع جنازه . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
بررسی و دانلود نرم افزار های موبایل و کامپیوتر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» معرفی سونی اریکسون W910

گوشی سونی اریکسون W910 از سری گوشی های واکمن HSDPA سونی اریکسون است که طراحی بسیار زیبایی دارد و قابلیت های جالب و کارآمدی را نیز ارائه می کند. با این گوشی به راحتی می توانید سرگرم شوید، موسیقی گوش کنید، از بازی‌های سه بعدی لذت ببرید، فیلم تماشا کنید یا آن‌که با سرعت بسیار خوب و بالایی به اینترنت دسترسی داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت این گوشی ترکیب هنرمندانه‌ای بین یک UMTS و یک مدیاپلیر بسیار عالی است؛ گوشی واکمن فوق‌العاده‌ای که به شما امکان می‌دهد حداکثر تا 8.000 آهنگ را همه جا همراه خود داشته باشید. این گوشی در رنگ‌های قرمز آتشین و مشکی عرضه شده است و پیش بینی می شود که از سه ماهه چهارم سال 2007 به بازار عرضه شود.
این گوشی ابعادی در اندازه 12.5×50×99 میلی متر دارد و وزن آن نیز 86 گرم می‌باشد. زنگ‌های به کار رفته در آن نیز از نوع پلی فونیک 72 کاناله است و با زنگ‌های MP3, AAC سازگاری دارد. حافظه داخلی آن نیز یک حافظه 40 مگابایتی است اما به راحتی و با استفاده از کارت‌های M2 می‌تواند ارتقا یابد. رادیو FM به همراه RDS، دیکشنری T9، هندزفری داخلی و قابلیت‌های دیگری مانند قابلیت یادداشت صوتی از دیگر امکاناتی هستند که در این گوشی در نظر گرفته شده است. باتری به کار رفته در آن نیز یک باتری 930 mAh است که به شما امکان می‌دهد برای مدتی برابر با 9 ساعت مکالمه مفید داشته باشید. مدت زمان استندبای آن نیز 400 ساعت می‌باشد.
صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی یک صفحه نمایش 2.4 اینچی 256.000 رنگی است که به عنوان یک منظره یاب نیز عملکرد خوب و بی نظیری را از خود نشان داده است. این صفحه نمایش از نوع TFT است و روزلووشنی برابر با 240×320 پیکسل دارد. این گوشی به یک دوربین 2 مگاپیکسلی مجهز است و فیلم ها و عکس‌های خوبی را به جا می‌گذارد. به طور کلی، می‌توان گفت گوشی‌های مدل واکمن این قابلیت را دارند تا فایل‌های موسیقی را به شکل بهتر و در عین حال، سریع‌تری دانلود نمایند. حتا جستجوی آهنگ با این گوشی‌ها کار بسیار ساده‌ای است که کمتر تجربه کرده‌اید. این خصیصه،‌ تنها به موسیقی مربوط نمی‌شود. سونی اریکسون W910 در مورد بازی، فیلم و صفحات اینترنتی نیز بسیار عالی ظاهر شده است.
یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی خاصیت لرزشی آن است. به این صورت که با حرکت گوشی به جلو یا عقب،‌ می‌توانید موسیقی خود را یک آهنگ به جلو یا یک آهنگ به عقب ببرید. حتا اگر از به کاربردن دکمه‌های مخصوص بازی خسته شده‌اید، باز هم مشکلی نیست. با حرکت گوشی به سمت چپ یا راست می‌توانید به جهت‌های مختلف حرکت کنید و از بازی خود لذت ببرید. این گوشی به آخرین نسخه PlayNowمجهز می‌باشد. به این ترتیب،‌ به لیست گسترده و متنوعی از انواع بازی‌ها،‌ آهنگ‌ها و تون‌های موسیقی برتر و ... دسترسی داشته باشید و تنها با چند کلیک، آن‌ها را مستقیما بر روی گوشی خود دانلود نمایید.
از دیگر برنامه‌های جالبی که در این گوشی در نظر گرفته شده است می‌توان به SensMe اشاره کرد که امکان مرور و جستجوی آسان فایل‌های موسیقی را برای شما فراهم می‌کند. به این ترتیب، تمام فایل‌های مدیایی شما در یک جای واحد قرار می گیرد و به راحتی می‌توانید به فایل‌های موسیقی و ویدیویی خود دسترسی داشته باشید.
سونی اریکسون W910به عنوان یک گوشی واکمن، به قابلیت بسیار کارآمد دیگری نیز مجهز است که Media Manager PC نام دارد. این برنامه به شما امکان می‌دهد فایل‌های موسیقی و عکس‌های خود را پیش از آن‌که بر روی گوشی‌تان باشد مرتب کنید. به این صورت که این فایل‌ها بر روی کامپیوتر ساماندهی می‌شوند و سپس، به راحتی با استفاده از USB به گوشی منتقل می شوند. به این ترتیب، حتا می توانید فایل‌های مورد علاقه خود را بر روی کامپیوتر جستجو کنید و پس از تبدیل آن‌ها به فرمت‌های سازگار با گوشی، به پوشه مورد نظر موجود بر روی گوشی انتقال دهید.

مشخصه های اصلی:

پشتیبانی از شبکه‌های HSDPA / GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
صفحه نمایش 2.4 اینچی 256.000 رنگی TFT
حافظه داخلی 40 مگابایتی با قابلیت ارتقا با استفاده از کارت‌های M2
قابلیت ارسال و دریافت پیام‌های SMS، MMS، ایمیل و سرویس پیام فوری IM برای چت
برخورداری از دوربین 2 مگاپیکسلی به همراه دوربین دوم برای انجام مکالمه‌های تصویری
باتری مصرفی یون لیتیوم 930 mAh
ابعاد گوشی: 12.5×50×99 میلی متر
وزن: 86 گرم
مدت زمان استندبای: 400 ساعت
مدت زمان مکالمه: 9 ساعت




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید محمد اولیایی ( چهارشنبه 87/3/22 :: ساعت 8:54 عصر )
»» معرفی گوشی Nokia N73

با ورود فناوری های جدید در عرصه پرسودی مثل تلفن همراه، رقابتی تنگاتنگ میان شرکت های مختلف این عرصه در گرفته است، جائی که شرکتی مثل سونی اریکسون که تا چند سال پیش اصلا وجود خارجی نداشت به لطف استفاده از خلاقیت و نوآوری مهندسان خود توانست در عرض چند سال به یک غول موبایل تبدیل شود. در این میان شرکت های سنتی این بازار همانند نوکیا نیز سعی دارند که از این رقابت عقب نیافتند. ارائه سری N نوکیا پاسخی ست به این تلاش مضاعف . در این مقاله سعی داریم به بررسی یکی از بهترین های این رده (و از قرار از پر فروش ترین های بازار) ، یعنی نوکیا N73 بپردازیم. با ما باشید.



نوکیا N73 دارای آخرین نسخه سیستم عامل سیمبین میباشد که دیگر این موضوع نگرانی جهت دسترسی به برنامه های این سیستم عامل ، را ، ایجاد نمیکند چرا که هم اکنون برنامه های زیادی جهت این سیستم عامل نوشته شده و در دسترس است .
ظاهر N73 نمائی ساده و کلاسیک دارد. ابعاد آن 19*49*110 میلیمتر با وزن 116 گرم ، میباشد که از این لحاظ میتوان آنرا یک گوشی لاغر ولی نسبتا قدبلند بحساب آورد . از لحاظ بررسی روند ساخته شدن N73 میتوان آنرا نسل بعدی و یا بعبارت دیگر فرزند N70 به شمار آورد که البته این شباهت در همینجا تمام میشود و حتی در زمینه ظاهری نیز تغییرات زیادی در N73 بوجود آمده است، مثلا یک نکته جالب در طراحی این گوشی اینکه از مقابل یک گوشی کاملا مستطیلی ست ولی اگر از پهلو به آن نگاه کنید یک ذوزنقه کامل می بینید که این خود بر جذابیت آن افزوده است. N73 در دورنگ تولید شده یکی دارای رویه نقره ای با لبه ها و پشت قهوه ای - ارغوانی و دیگری ترکیب رویه سفید بهمراه لبه ها و پشت قرمز میباشد که ظاهری اسپورتی تر را به آن میدهد. صفحه نمایش بزرگ N73 جای زیادی را در روی گوشی پر کرده است و در زیر آن نیز دکمه های همیشگی قرار دارند.
در قسمت چپ گوشی نیز به غیر از پورت Infrared و قسمتی جهت قرار دادن بند چیز دیگری وجود ندارد. ولی در قسمت سمت راست ، سه دکمه می بینیم ، که عبارتند از دکمه تنظیم صدا ، دکمه شاتر دوربین و دکمه دسترسی مستقیم به منوی عکس.
درقسمت بالای گوشی دو بلندگوی استریو وجود دارد که در میان این دو ،دکمه خاموش و روشن گوشی جای گرفته است. در قسمت زیر گوشی نیز میکروفون آن توسط شبکه شبکه هائی پنهان شده است که در بالای این میکروفون نیز مثل همیشه پورت اتصال شارژر و POP Port قرار دارد. محل قرارگیری کارت حافظه نیز در زیر این پورت است که مثل نوکیا N80 بازهم تکه پلاستیکی که نقش درب این قسمت را بازی میکند با یک واسطه پلاستیکی بسیار ظریف به بدنه وصل شده است که این ، امکان گم شدن یا شکستن این قسمت را بسیار افزایش میدهد.
کارت حافظه N73 در هنگام روشن بودن گوشی نیز قابل درآوردن میباشد (Hot Swap) که البته در این جا باید تمامی برنامه های فعال را قبل از درآوردن کارت بست. در کمال تعجب در مدل معمولی N73 خبری از کارت حافظه در متعلقات گوشی نیست و گویا کم کم این موضوع دارد در گوشی های نوکیا مد میشود! شاید تنها علتی که برای این موضوع بتوان متصور شد این باشد که معمولا گوشی های در این رده (البته فقط در مورد نوکیا) دارای کارت حافظه حداکثر 64 مگابایتی میباشند که تقریبا بیشتر کاربران از این کارت حافظه استفاده چندانی نکرده ودر اولین فرصت آن را با یک نمونه 512 مگابایتی و شاید هم 1 گیگابایتی تعویض میکنند همین مساله سازندگان را به این فکر واداشته که از همان اول همین خرج اضافی را هم نکرده گوشی را اصلا بدون کارت حافظه اضافی تحویل شما بدهند!


Nokia N73نکته جالب دیگر در مورد نوکیا این است که آهسته ، آهسته فرمت کارت حافظه RC-MMC را به فراموشی سپرده و کم کم به سمت Mini SD ، حرکت میکند تازه جالبتر اینکه این دو فرمت به هیچ وجه هم با یکدیگر سازگاری ندارند. حافظه داخلی N73 هم در حدود 47 مگابایت است.


مدت ها بود که نوکیا برای کلیه گوشی های به ااصطلاح اسمارت فون، رزولوشن صفحه نمایشی برابر 208*176 (VGA) ، را بکار میبرد ولی کم کم این روند در گوشی های جدید، دستخوش تغییرات شد، جائیکه با ورود نوکیا N90 که رزولوشنی برابر 416*352 پیکسل داشت به نسل جدید رزولوشن ها میرسیم که با نام QVGA معروف است و کیفیتی برابر 320*240 پیکسل دارد و تقریبا به استاندارد مشترک میان اسمارت فون ها تبدیل شده است. N73 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کیفیتی برابر 320*240 دارد.
ابعاد صفحه نمایش N73 نیز برابر 49*37 میلیمتر است که بسیار چشمگیر است (صفحه نمایش ازاین بزرگتر تابحال دیده اید؟).
روشنائی صفحه های نمایش نوکیا پس از ارائه مدل موفق 6681 آن بطرز چشمگیری افت پیدا کرد جائیکه روشنائی مدل های جدیدی نظیر N70 و یا حتی N80 نیز قابل مقایسه با 6681 نمی باشد ولی این در مورد N73 کاملا تفاوت میکند و کیفیت آن بسیار بالاتر از مدل های گفته شده است گرچه در نور مستقیم خورشید این روشنائی به طرز چشمگیری افت پیدا میکند که بازهم در مقابل روشنائی گوشی هائی نظیر SE P990 و یا SE M600 (که دیدن صفحه نمایش آنها در نور مستقیم خورشید تقریبا غیر ممکن است) بسیار بهتر عمل میکند.
در بالای صفحه نمایش همانند تمامی مدل های جدید نوکیا لوگوی نوکیا بهمراه مدل گوشی نقش بسته است، در کنار آن نیز در نزدیکی لنز دوربین دوم یک سنسور نوری قرار گرفته است که وظیفه تنظیم نور صفحه نمایش (و البته نور پس زمینه صفحه کلید) را بصورت خودکار و با توجه به نور محیط به عهده دارد.
زمان روشن ماندن صفحه نمایش در حالت بدون استفاده و زمان وقفه تا فعال شدن Screen Saver توسط کاربر قابل تغییر هستند. در حالت استفاده از Screen Saver نیز اطلاعات عمومی نظیر زمان و تاریخ ،اطلاعات تماسها نظیر Miss Call ها و یا SMS های رسیده نمایش داده میشود. حالت دیگری نیز قابل تنظیم است که به حالت Power-Save Mode معروف است: در این حالت صفحه نمایش به طور کامل خاموش شده و کمترین میزان انرژی توسط آن استفاده میشود و تنها چیزی که نشان از روشن بودن گوشی را دارد چراغ چشمک زن گوشی است که البته در این حالت هیچ اطلاعاتی روی صفحه به نمایش در نمی آید.


بغیر از سه دکمه ای که در بالا به آن اشاره شد بقیه دکمه ها در زیر صفحه نمایش واقع شده اند که از این میان وظیفه گردش در منوها بعهده اصلی ترین کلید این قسمت یعنی Joystick گوشی است که در زیر صفحه نمایش و بالای سایر دکمه ها قرار دارد ولی متاسفانه این جوی استیک بسیار لغزنده است و هر آن امکان فشردن اشتباهی آن وجود دارد و از راه حلی هم که در نوکیا E60 بکار گرفته شده بود(یعنی قرار دادن یک قطعه لاستیکی درست زیر جوی استیک تا جلوی حرکات غیر مطلوب گرفته شود ) در اینجا خبری نیست.
دکمه های موسوم به Context Keys (که متناسب با منوی به نمایش درآمده کار میکنند) و دکمه های همیشگی سبز و قرمز اطراف دکمه Joystick را احاطه کرده اند. شاید یکی از بارزترین جنبه های زیبائی این گوشی قاب پلاستیکی شفافی باشد که اطراف دکمه ها را فراگرفته است که در ، درون آن نیز دکمه های قلم تصحیح !(Editing Pencil) دکمه C ، دکمه دسترسی به منو و همچنین دکمه جدید سری 60 به نام دکمه Multimedia قرار دارد که این دکمه اولین بار در نوکیا N70 ظاهر شد و پس از آن در نوکیا N80 ، ، نیز مشاهده گردید. فشردن طولانی این دکمه موجب اجرای Application از قبل تنظیم شده برای این حالت و فشردن تکی آن موجب نمایش ، چهار Application ، و انتخاب از میان آنها میگردد.
واما یکی از مهمترین نکات منفی طراحی N73 ، قسمت صفحه کلید عددی آن می باشد که در آن شاید پایه ای ترین اصول ارگونومیک هم رعایت نشده است. تمامی کلیدها حالتی برآمده دارند که این موجب اشکال در امر نوشتن و تایپ کردن میگردد پس یک توصیه مهم: حتما قبل از خرید N73 صفحه کلید آن را تست کنید!
نور پس زمینه کلیدها بسیار کافی و مناسب جاهای تاریک است و با نور آبی روشنی میدرخشد محوطه اطراف Joystick نیز روشن است، علاوه بر آن محل استقرار کارت حافظه نیز کاملا روشن میباشد.


Nokia N73


همانگونه که اشاره شد N73 دارای سیستم عامل ، Symbian 9.1 میباشد که بواسطه آن امکانات زیادی در دسترس قرار میگیرد و از آن جمله قابلیت اجرای همزمان شش Application میباشد و البته محدودیت هائی نیز برای این سیستم عامل وجود دارد که از جمله مهمترین آنها اجرا نشدن برنامه های سیستم عامل های قبلی Symbian بروی N73 میباشد (مشکلی که در نوکیا 3250 نیز به آن اشاره کردیم ).
منوها در N73 به دو شیوه نمایش داده میشوند یکی روش ماتریس 4*3 ، که دوازده آیکون را نمایش میدهد و دیگری هم نمایش به فرم لیست. از تغییراتی که در منوی N73 نسبت به منوی N80 ، رخ داده است حذف فولدر موسوم به ، My Own است که بجای آن تمامی برنامه های نصب شده مستقیما به فولدر Application برده میشود.



یکی از مهمترین قسمت های N73 مطمئنا دوربین 3 مگاپیکسلی آن است که در میان موبایلهای همرده خود مثل SE K800 و یا Samsung D900 که هردو سه مگاپیکسلی اند از جایگاه مناسبی برخوردار است که در این رده بندی شاید کمی K800 بالاتر از N73 قرار بگیرد ولی مطمئنا N73 بالاتر از D900 از سامسونگ قرار دارد.
و البته نمیتوان این نکته را نادیده گرفت که میزان کنتراست و سطح اشباع ! (Saturation ) بالای N73 گرچه در بالا بردن کیفیت تصویر به نمایش درآمده در صفحه موثر است ولی اگر در آینده قصد ادیت تصویر را داشته باشید بسیار موجب پائین آمدن کیفیت آن میگردد.
دوربین N73 عکس ها را در حالت افقی میگیرد که از این لحاظ مشابه دوربین های دیجیتال معمولیست و خوشبختانه لنز دوربین دارای یک کاور مناسب است که با باز کردن آن دوربین شروع به کار کرده و با بستن آن نیز دوربین خاموش میشود. مکانیسم باز و بست کردن این کاور نیز مناسب بوده و دو فنر تعبیه شده در آن، این کار را راحت تر مینمایند ولی مکانیسم شروع و پایان عکاسی با بازو بست کردن کاور بعد از مدت کمی استفاده کم کم از کار میافتد!
با گشودن کاور لنز دوربین سه دکمه موجود در سمت راست شروع به درخشش کرده سه وظیفه جدید را بر عهده میگیرند : دکمه های تنظیم صدا وظیفه زوم کردن در سوژه را دارند و پس از آن دکمه دسترسی به گالری و دکمه شاتر دوربین قرار دارد.
،به این نکته هم توجه کنید که اگر در حالی که کاور دوربین باز است به مدت طولانی از گوشی استفاده کنید Application مربوط به دوربین به حالت Power-Save میرود و برای استفاده مجدد از دوربین میبایست دوباره Application ، را اجرا کنید.
با کنار زدن کاور لنز، دوربین 3 مگاپیکسلی N73 ظاهر میشود که عنوان کارل زایس را نیز با خود یدک می کشد. این دوربین فوق العاده دارای اتوفوکوس، عکاسی پرتره ،حالت عکاسی در شب ، عکاسی کلوزآپ و برای اولین بار در یک موبایل دارای دکمه شاتر مکانیکی ست و دارای گشودگی دیافراگم F/2.8 میباشد
دیودهای نوری و خاصیت از بین بردن قرمزی چشم از دیگر خصوصیات این دوربین است .علاوه بر اینها N73 دارای 20X زوم دیجیتال است که البته باید تاکنون به این موضوع پی برده باشید که زوم دیجیتال فقط یک حربه تبلیغاتی ست و دیگر هیچ! چون با استفاده از آن کیفیت تصویر بسیار افت میکند و در بازار گوشی های موبایل تنها تعداد کمی گوشی (فکر میکنم فقط N90 و N93) دارای زوم اپتیکال میباشند. این دوربین قابلیت فیلمبرداری نیز دارد و فیلم ها را با فرمت MP4 و با رزولوشن 288*352 پیکسل ذخیره میکند ولی متاسفانه برخلاف ادعای نوکیا مبنی برکیفیت فوق العاده این دوربین در امر فیلمبرداری ، در بالاترین کیفیت فیلمبرداری تصویر گرفته شده بسیار پر پرش بوده و اصلا قابل مقایسه با یکی از دوربین های معمولی بدون سیستم عامل نوکیا مثل 6280 هم نیست.


N73 بعنوان یک پخش کننده موسیقی در مقام بالائی قرار دارد. آهنگ ها بر مبنای خواننده ، آلبوم و یا نوع آن میتوانند طبقه بندی شوند، صدا نیز در حد بالائی قرار دارد که در آخرین حد خود گوش را آزار میدهد.
یک نکته مهم اینکه حتما به فکر خرید یک Adapter (هرچی فکر کردم چی به جای این کلمه بذارم چیزی به فکرم نرسید منظور چیزی ست که یک چیز رابا یک چیز دیگر هماهنگ میکند!) جک 3.5 میلیمتری برای صدا باشید تا از هر نوع هدستی که خواستید بتوانید استفاده کنید. موسیقی میتواند در حالت Minimize نیز پخش شود و اگردر این حالت تماس با شما گرفته شود موسیقی قطع و به محض پایان تماس موسیقی از جائیکه قطع شده بود ادامه پیدا میکند.
رادیو N73 نیز کامل است و خاصیت تصویری دارد که حتما میدانید که چه کاربرد گسترده ای در ایران دارد!!. از نکات جالب این رادیو این است که میتوان بصورت دستی فرکانس مورد نظر را تایپ کرد، و مثل همیشه نیز برای استفاده از رادیو باید هدست ها را به دستگاه متصل نمود.
از نظر خاصیت های برقراری تماس نیز N73 کامل است و علاوه بر پشتیبانی از هر چهار فرکانس GSM قابلیت کارکرد در شبکه های مبنی بر UMTS (یا Universal Mobile Telecommunication System سیستمی ست بر پایه نسل سومی ها و میتوان آنرا نسل بعدی GSM بشمار آورد.) را نیز دارد که این قابلیت از طریق منوها قابل فعال کردن است که غیر فعال کردن آن در حالت استفاده معمولی بسیار در قدرت باتری نقش دارد.
نوکیا N73 در دو نوع تولید شده است معمولی و موسیقیائی که وصف مدل معمولی آن از نظرتان گذشت مدل موزیک آن نیز چند اختلاف کوچک با این مدل دارد: مثلا رنگ مشکی آن ، کارت حافظه 1 گیگابایتی آن و جک 3.5 میلیمتری جهت اتصال هر نوع هدست دلخواه. ، ،


در مجموع N73 باوجود نقایصی نظیر نبود کارت حافظه ، نبود Wi-Fi ، نبود آداپتر 3.5 میلیمتری و ... گوشی تحسین شده ای برای قابلیت های خوب آن نظیر دوربین بی نظیر آن (البته فقط در عکاسی) است و اگر همانگونه که نوکیا آن را نامیده است بدنبال یک کامپیوتر چند رسانه ای (Multimedia Computer) میگردید N73 ، برای شماست.




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید محمد اولیایی ( چهارشنبه 87/3/22 :: ساعت 8:47 عصر )
»» معرفی گوشیNokia N93

این مدل یک دوربین 3.2 مگا پیکسلی، اپتیک کارل زایس (Carl Zeiss)، قابلیت زوم 3Xو ضبط ویدئویی DVD مانند را داراست و گزینه های ویراستاری پیشرفته ای دارد. شما می توانید N93 را به طور مستقیم به تلویزیون همساز خود وصل کرده و فیلم را روی یک صفحه بزرک مشاهده کنید. همچنین تصاویر خود را بارگذاری نموده و حتی فیلم هایی با کیفیت خانگی تولید کنید و با نرم افزار نسخه دوم "آدوب پرمیر" (Adobe Premiere) آنها را به صورت DVD در آورید.



Nokia N93

قابلیت فیلمبرداری
صفحه تصویر N93 را باز کرده و بگردانید. با این عمل گوشی آماده گرفتن عکس ها و کلیپ های ویدئویی با کیفیت خواهد بود. به علاوه، این مدل یک شاسی مخصوص شاتر، زوم کردن، و فلاش زنی دارد و لحظه های به یاد ماندنی را ثبت می نماید. همچنین دارای ضبط ویدئویی با فناوری MPEG-4VGA بوده، تا 30 فریم در ثانیه ضبط می کند و قابلیت ضبط صوتی استریو آن از فناوری با ثبات سازی دیجیتال بهره مند است. در واقع مدل N93 کلیپ های ویدیوئی با کیفیت می گیرد.



بNokia N93ه علاوه، این مدل دارای یک دوربین 3.2 مگا پیکسلی با لنز کارل زایس (Carl Zeiss)، قابلیت زوم اپتیک 3X و زوم دیجیتال 20X، فوکوس اتوماتیک و کلوز آپ با شفافیت و دقت حیرت آور است.
این مدل حافظه داخلی تا 50 مگا بایت دارد. البته با استفاده از یک کارت mini SD، حافظه آن تا 2 گیگا بایت افزایش یافته و کاربران را قادر می سازد تا حداکثر 90 دقیقه توانایی ضبط با کیفیت ویدئویی داشته باشند یا تا سقف 2500 عکس با کیفیت بگیرند.


لحظات به یاد ماندنی تان را با دیگران شریک شوید
مدل نوکیا N93 گزینه های متعددی برای شریک شدن کلیپ های ویدئویی در اختیارتان قرارمی دهد و شما را قادر می سازد تا با دیگران در تماشای عکس ها وکلیپ های ویدئویی خود که بلافاصله از طریق پست الکترونیکی، فناوری بلووتوت (Blutooth) ارسال می کنید،شریک شوید. یا آنها را به طور مستقیم از گالری دستگاه تان بر روی بلوگ های همساز بارگذاری کنید. و یا آنکه دوستان خود را جمع کرده و فیلم های ویدئویی موبایلی خود را بر روی یک صفحه تلویزیون همساز با استفاده از فناوری WLAN, UPNP مشاهده نمایید.

Nokia N93

اما به منظور تماشای فیلم خود، دستگاه را بر روی یک سطح قرار داده، صفحه آن را افقی نموده و از تصویر 2/4 QVGA اینچی برای نگاه کردن کلیپ ویدئویی معجزه آسای خود بهره مند شوید. از سوی دیگرشما می توانید از صفحه تصویر برای جستجو در شبکه جهانی وب، مشاهده تلویزیون از طریق شبکه های 3G یا ضبط ویدئویی بهره ببرید.



Nokia N93

خلاق باشید
این مدل امکان ویرایش در اختیارتان قرار می دهد. این قابلیت شما را قادر می سازد تا کلیپ ها را ترکیب کرده ، کوتاه کنید و موسیقی مطلوب خود را بر آن قرار دهید. به منظور انجام ویراستاری پیشرفته، بسته استاندارد N93 که به شما فروخته می شود،همراه با نرم افزار نسخه دوم "آدوب پرمیر" (Adobe Premiere) است که به شما این امکان را می دهد تا فیلم های خود را به صورت DVD در آورده وبه صورت فورمات های جستجو در وب و استفاده از پست الکترونیکی آنها را صادر کنید.



Nokia N93N93ویژگی های چند رسانه ای دارد. این مدل به نحوی طراحی شده تا در شبکه های بی سیم GSM, EDGE, 3G , LAN کار نماید. به علاوه مدل N93 قابلیت دسترسی به اینترنت برای جستجو، بارگذاری، ارسال و دریافت پست الکترونیکی داشته و به شما امکان می دهد تا پیوند خود را با شبکه جهانی اینترنت حفظ کنید.


قابلیت های تفریحی

با یک کارت حافظه 2 گیگا بایتی miniSD که جداگانه عرضه می شود، تا 1500 آهنگ را ذخیره و با استفاده از دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی، به آهنگ های مورد علاقه

Nokia N93

تان گوش کنید. شما حتی می توانید فهرستی از آهنگ ها را بوجود آورده و کلکسیونی از آنها را با استفاده از نرم افزار مدیریت موسیقی نوکیا به مدل N93 منتقل نمایید. به علاوه قادر خواهید بود که به آهنگ های ضبط شده یا رادیوی موج FM استریوی مدل N93 با استفاده از بلند گوهای دستگاه یا هدست ا ستریوی همساز گوش کنید. به منظور آنکه تجربه تفریحی خودرا تکمیل نمایید، می توانید از بازی های با کیفیت سه بعدی که با استفاده از نرم افزار نصب شده N-Gage Franchise System – Rush: Evolution فعال شده اند، بهره ببرید.



Nokia N93

این دستگاه موبایل نقطه عطفی در ضبط کلیپ های ویدئویی به شمار آمده که برپایه نرم افزار نسخه سوم S60 استوار است. تحویل مدل N93 به بازارهای جهانی از جمله بازارهای اروپا، خاورمیانه، آسیا، اقیانوسیه، چین و قاره آمریکا آغاز شده است. در بازارهای فوق، شبکه های 3G یا GSM, EDGE موجودند.




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید محمد اولیایی ( چهارشنبه 87/3/22 :: ساعت 8:46 عصر )
»» معرفی گوشیNokia E65

Nokia E65 که برای اولین بار در همایش جهانی 3GSM معرفی شد، یک گوشی باریک کشویی برای افرادی است که امکانات و قابلیت‌های مبتنی بر صدا را بر فابلیت‌های پیغام‌رسانی ترجیح می‌دهند (افرادی که معتاد به امکانات ایمیل هستند می‌بایست نگاهی به Nokia E62 و Nokia E70 داشته باشند). این گوشی ارائه‌دهنده مجموعه‌ای از امکاناتی مانند کنفرانس تلفنی و VoIP بوده و دارای کیفیت صدای خوب و باتری با مدت زمان مکالمه بالا می‌باشد.

طراحی


ما چیزی نمی‌توانیم درباره Nokia E65 بگوییم جز اینکه بسیار جذاب و چشمگیر است. این گوشی با پوشش نقره‌ای و مشکی و ظاهر باریک و آراسته، کوچک و سبک بوده (10x4.8x1.5 سانتی‌متر؛ 113 گرم) که باعث می‌شود تا راحت در دست و در کنار گوش قرار گیرد. همچنین پوشش مشکی این گوشی طوری است که احساسی همانند چرم را در دست می‌دهد (همانند گوشی Sony Ericsoon W550) و این خصوصیت نه تنها احساس راحتی بیشتر در دست را می‌دهد بلکه باعث لغزندگی کمتر گوشی در سطوح سیقلی می‌شود.



Nokia E65



این گوشی دارای صفحه‌نمایش 2.2 اینچ با قابلیت نمایش 16.7 میلیون رنگ در رزولوشن 320x240 پیکسل می‌باشد. این رزولوشن تا حدودی کمتر از مدل E70 بوده و ما متوجه این موضوع شدیم که شفافیت رنگ‌ها و دقت متنها و تصاویر به اندازه E70 نیست. با این حال عملکرد صفحه‌نمایش خوب بوده و ما می‌توانستیم آن را به راحتی زیر نور مستقیم خورشید بخوانیم.



Nokia E65



صفحه‌نمایش Nokia E65 لمسی نمی‌باشد، ولی شما می‌توانید توسط دکمه‌های کنترل که در زیر صفحه‌نمایش و دکمه‌های میانبر که در سمت راست واقع شده‌اند وارد منوها شوید و برنامه‌های مختلف را اجرا نمایید. چهار کلید در سمت راست قرار دارند: دکمه اجرای برنامه ضبط صدا، دکمه ویرایش متن، و دکمه‌های بالا/پایین کنترل صدا. فشار دادن دکمه‌های کنترل صدا راحت بوده و با اندکی اشاره کار می‌کنند بخصوص در زمان مکالمه، اما دو دکمه دیگر اینطور نیستند در نتیجه شما می‌بایست دقت بیشتری در هنگام فشار دادن آنها داشته باشید. در حقیقت چهار دکمه بسیار کوچک و نزدیک به هم هستند و این مسئله کار با آنها را دشوار می‌کند.



Nokia E65



در جلوی گوشی Nokia E65 دکمه‌ها در یک حلقه واقع شده‌اند، در بالای حلقه دو دکمه سافت‌کی و در پایین در طرفین دکمه‌های Talk و End و در میان این دو نیز دکمه‌های منوی اصلی و پاک کردن قرار گرفته‌اند. در داخل این حلقه مستطیلی شامل دکمه‌های میانبر کنفرانس تلفنی، دسترسی وب، لیست تماس‌ها و دکمه چهار طرفه پیمایش را خواهید یافت. بطور کلی دکمه‌ها بسیار نزدیک هم هستند و احتمال اینکه بطور اشتباه دکمه دیگری را بفشارید خیلی زیاد است بخصوص برای کسانی که دارای انگشتان بزرگ هستند. ما همین مشکل را نیز با دکمه چهار جهته داشتیم و می‌بایست برای پیمایش کردن به بالا و پایین یا چپ و راست دقیقا گوشه آن را فشار می‌دادیم در حالیکه می‌بایست سعی می‌کردیم تا بطور اشتباه دکمه وسطی را نیز فشار ندهیم.



Nokia E65



برای نمایان شدن صفحه‌کلید، کافیست جلوی E65 را بوسیله شست خود یک فشار کوچک دهید. مکانیسم کشویی این گوشی بسیار روان است. خوشبختانه صفحه‌کلید بسیار بزرگ و جادار است و دکمه‌های شماره‌گیری بسیار راحت هنگام شماره ‌گرفتن می‌باشند. همچنین این دکمه‌ها داری نور پس‌زمینه خوبی می‌باشند که باعث می‌شوند در محیط‌های تاریک به راحتی دیده شوند. مطمئنا کمبود صفحه‌کلید QWERTY برای این موبایل بدین معناست که E65 بهینه‌سازی شده برای ایمیل نبوده، اما برای ارسال پیغام‌های متنی و همچنین پاسخ دادن کوتاه به ایمیل‌ها در مواقع ضروری خوب است.



Nokia E65



لنز دوربین این گوشی در پشت، دکمه روشن/خاموش در بالای دستگاه و اتصال شارژر و پورت USB/headset در زیر قرار گرفته اند. همچنین یک شکاف microSD با ظرفیت پذیرش کارت حافظه تا 2GB برای این گوشی در نظر گرفته شده است، اما متاسفانه محل قرار گرفتن آن در پشت سرپوش باتری می‌باشد که برای تعویض می‌بایست آن را بردارید.



Nokia E65




Nokia E65



بسته‌بندی Nokia E65 دارای یک آداپتور AC، یک کابل USB، کیف مخصوص حمل‌ونقل، هدست، سی‌دی نرم‌افزار و دفترچه راهنما می‌باشد.


خصوصیات


مدل‌هایNokia E62 و Nokia E70 مجهز به صفحه‌کلید QWERTY هستند که این خصوصیت آشکارا بر قابلیت‌های پیغام‌رسانی دلالت دارد و این در حالیست که Nokia E65 با دارا بودن همان قابلیت‌های پیغام‌رسانی و ایمیل، بیشتر بر امکانات مبتنی بر صدا تمرکز کرده است. E65 یک موبایل چهار بانده بوده که دارای بلندگو، کنفرانس تلفنی، شماره‌گیری صوتی، شماره‌گیری سریع و VoIP می‌باشد. البته بسیاری از قابلیت‌های ارزشمند این گوشی همچون مکالمه تصویری در ایران قابل استفاده نمی‌باشد. ظرفیت دفترچه تلفن تنها محدود به میزان فضای حافظه می‌باشد (حدود 50 مگابایت حافظه داخلی؛ سیم‌کارت 250 تماس را در خود ذخیره می‌کند) و هر ورودی امکان ذخیره چند شماره تلفن، ایمیل، وب، آدرس، روز تولد، یادداشت و غیره را به شما می‌دهد. برای استفاده از قابلیت caller ID شما می‌توانید به تماس‌ها عکس اضافه کرده و یا گروه تعیین کنید یا به آنها یک زنگ خاص اختصاص دهید.



Nokia E65



Nokia E65 دارای گزینه‌های بی‌سیم مانند Bluetooth 1.2 و (Wi-Fi (802.11b/g و (3G (UMTS و Infrared می‌باشد. شما می‌توانید از Bluetooth برای اتصال هدست بی‌سیم، هندزفری و صفحه‌کلید استفاده نمایید. بعلاوه شما می‌توانید از گیرنده Bluetooth GPS بهره گیرید تا از نقشه‌ها و مسیرها نیز استفاده نمایید. اتصال به اینترنت بسیار آسان بوده زیرا این دستگاه با دارا بودن قابلیت Wi-Fi می‌تواند به راحتی به هر access point متصل شود. همچنین E65 دارای مرورگر وب مجهز و کامل می‌باشد.



Nokia E65



همانند همه سری‌های E، مدل Nokia E65 بر روی نسخه سوم پلاتفورم S60 بر روی سیستم‌عامل سیمبیان اجرا شده است. اینترفیس این گوشی کاربر پسند بوده و همه برنامه‌ها و ابزارها در دسته‌بندی‌های مختلف سازماندهی شده‌اند. یکی از برنامه‌ها که QuickOffice نام دارد شما را قادر به مشاهده فایل‌های Word، Excel و Powerpoint می‌سازد. این برنامه صفحات را مناسب صفحه‌نمایش گوشی بهینه‌سازی می‌کند، در نتیجه دیگر احتیاجی به پیمایش (اسکرول) کردن صفحه برای دیدن متون ندارید. همچنین تعدادی میانبر برای رفتن به بالا و پایین صفحات و یک تابع جستجو در نظر گرفته شده است که باعث کاهش پیمایش کردن صفحات به سمت بالا و پایین می‌شود. ما سه نوع فایل ذکر شده را به همراه یک فایل PDF بر روی کارت microSD ذخیره و آنها را بدون مشکل بر روی E65 باز کردیم. بعلاوه برای افراد حرفه‌ای که احتیاج به نمایش معرفی‌نامه‌های خود در مکان‌های مختلف دارند، یک تابع Screen Export در نظر گرفته شده است که به شما امکان نمایش مطالب صفحه E65 از طریق پروژکتورهای سازگار با این گوشی را می‌دهد. بعلاوه این گوشی دارای برنامه‌های Adobe Reader و Zip Manager می‌باشد. از دیگر برنامه‌های کاربردی این گوش می‌توان به ماشین‌حساب، Notepad، تبدیل‌کننده اندازه، ساعت، ابزار چاپگر و ابزار دانلود اشاره کرد.



Nokia E65



Nokia E65 با اکانت‌های POP3، IMAP و SMTP کار می‌کند و قابلیت نمایش ضمائم را نیز دارد. همچنین این گوشی دارای امکان VPN می‌باشد که به شما امکان اتصال امن به سرورهای شرکتتان را می‌دهد. E65 از پیغام‌رسانی متنی و مالتی‌مدیا نیز پشتیبانی می‌کند.


این گوشی دارای پخش موسیقی داخلی با پشتیبانی از فایل‌های MP3، RealAudio و AAC می‌باشد. شما می‌توانید خوانندگان را بر اساس نام خواننده، آلبوم، سبک یا آهنگ‌ساز لیست نمایید. بعلاوه شما قادر به ساخت لیست‌پخش بر روی این دستگاه بوده و می‌توانید موسیقی‌ها را در حالت‌های اتفاقی یا تکرار پخش نمایید و یا صداها را از طریق اکولایزر بهبود دهید. برای فایل‌ها ویدئویی نرم‌افزار RealPlayer در دسترس می‌باشد که با فرمت‌های MPEG-4 و 3GPP سازگار است. همچنین یک برنامه مشاهده عکس با پشتیبانی فرمت‌های JPEG، BMP، BNG و GIF نیز وجود دارد.


برای گرفتن عکس نیز یک دوربین 2 مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدئو در نظر گرفته شده است که دارای همان امکانات مخصوص عکس و ویدئویی است که بر روی مدل E70 می‌باشد. روی هم رفته کیفیت عکس خوب بوده، اگرچه از فلش نیز باید استفاده شود، که در غیر اینصورت تصویر گرفته شده کمی تاریک می‌شود.


کارایی


Nokia E65 چهارباند از شبکه‌های GSM 850/900/1800/1900; EDGE/UMTS پشتیبانی می‌کند و کیفیت مکالمه آن بسیار عالی است. ما در مکالمات مشکلی نداشتیم و طرف مکالمه اظهار داشت که صدا بسیار شفاف است و حتی تشخیص نداد که ما از تلفن همراه استفاده می‌کنیم. ما حتی با یکی از دوستانمان در مسابقه فوتبال تماس برقرار کردیم و او نیز اظهار داشت که صدای ما را بسیار خوب دریافت می‌کند و حتی در محیط‌های شلوغ و پر ازدحام نیز صدا بسیار خوب شنیده می‌شود. صدای بلندگو نیز خوب است، البته در بعضی موارد کیفیت صدا کمی کاهش می‌یافت که البته قابل چشم پوشی می‌باشد. بعلاوه ما مشکلی در اتصال هدست بلوتوث Logitech Mobile Traveller به E65 نداشتیم.


در مجموع کارایی این گوشی رضایتبخش است، اگرچه ما متوجه این مطلب شدیم که همانند دیگر مدل‌های سری E یک وقفه زمانی کوچک در هنگام باز کردن مستندات Office و سویچ کردن بین برنامه‌های مختلف وجود دارد.


کاریی مالتی‌مدیا نیز خوب بوده ولی کیفیت بلندگوها در پخش موسیقی ضعیف می‌باشد. پخش تصاویری ویدئویی عالی است و از دیگر گوشی‌های هم رده خود بهتر می‌باشد.


مدت زمان شارژ Nokia E65 شش ساعت برای مکالمه و 11 روز در حالت آماده به کار ارزیابی شده است. در تست باتری، ما توانستیم مدت 7 ساعت تنها با یک بار شارژ با این گوشی مکالمه داشته باشیم



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید محمد اولیایی ( چهارشنبه 87/3/22 :: ساعت 8:45 عصر )
»» معرفی گوشی Nokia N95

در سپتامبر سال 2006 بود که نوکیا N95 به کاربران گوشی های همراه معرفی شد. در حال حاضر نوکیا N95 را می توان شاهکاری در میان مدل های نوکیا دانست. این گوشی از جمله برترین مدل هایی است که به قابلیت های بسیار خوبی مجهز است و در تمام بازارهای جهانی به خوبی شناخته شده است. به دوربین داخلی 5 مگاپیکسلی مجهز می باشد که عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. از دیگر قابلیت های آن می توان به ماژول GPS، پشتیبانی از HSDPA، ساختار کشویی دو جهته و یک کانکتور 3.5 میلی متری برای هدفون اشاره کرد. این گوشی بر اساس نسخه سوم سیستم عامل سیمبین سری 60 کار می کند.
به طور کلی، نوکیا N95 گوشی بسیار زیبایی است که از در دست گرفتن آن خسته نخواهید شد. عملکرد بی نظیری هم دارد. پالت جلویی این گوشی نقره ای رنگ است، اما پشت آن به رنگ بنفش بسیار تیره است. همان طور که گفته شد، نکته جالبی که در طراحی حالت کشویی نوکیا N95 صورت گرفته این است که گوشی را می توانید در دو جهت مختلف باز و بسته کنید. این اولین بار است که ساختار کشویی دو جهته در یک گوشی همراه به کار می رود. اگر گوشی را به سمت بالا باز کنید می توانید صفحه کلید آن را ببینید. اما با باز کردن گوشی به سمت پایین چهار عدد کلید دیده می شود که به کمک آنها می توانید تنظیمات مختلفی را برای پخش کننده موسیقی گوشی اعمال نمایید.
نوکیا N95 ابعادی برابر با 21×53×99 میلی متر دارد. وزن آن نیز 120 گرم است. اگر به این اندازه ها دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که N95 در مقایسه با مدل N80 حدود 14 میلی متر باریک تر و 5 گرم سبک تر شده است. در میان گوشی های سری N نوکیا، N73 تنها مدل مبتنی بر نسخه سوم سیستم عامل سیمبین است که از نوکیاN95 باریک تر می باشد. البته N73 کمی بلند تر است و ضخامت آن حدود 2 میلی متر کمتر از N95 می باشد. با وجود آنکه نوکیا N95 در میان گوشی های هوشمند موجود اندازه بسیار جمع و جوری دارد، به مشخصه ها و قابلیت های زیادی مجهز است.
قفل صفحه کلید آن نیز کارآیی خوبی دارد. هنگام بستن گوشی، از شما سوال نمی شود که می خواهید گوشی تان را قفل کنید یا خیر. این سیستم فورا گوشی را قفل می کند. قفل شدن گوشی تنها 2 ثانیه زمان می برد. اگر گوشی را باز کنید قفل آن نیز به طور اتوماتیک غیر فعال می شود. این سیستم به شکل بسیار خوبی قابل اطمینان است. حتی اگر درپوش لنز دوربین را نیز بردارید، صفحه کلید از حالت قفل خارج می شود و به راحتی می توانید عکاسی کنید. کلید های صفحه کلید گوشی نیز عملکرد خوبی دارند. کلید جستجوی این گوشی نیز دقیق و درست عمل می کند.
نوکیا N95 به قابلیت ها و مشخصه های متعدد بسیار کاربرپسندی مجهز است که همه کاربران را راضی نگه خواهد داشت. از این میان می توان به پخش کننده فیلم و موسیقی آن اشاره کرد که کیفیت خوبی دارد. فیلم ها با برنامه Real Player نمایش داده می شوند. این گوشی با فرمت های MPEG4، 3GP و RealVideo سازگاری دارد. دارای زنگ های پلی فونیک 64 کاناله است و با زنگ های MP3، AAC، AMR، RealAudio و WAV نیز سازگاری دارد. طبیعی است که زنگ ویبره را نیز می توانید به همراه ملودی های مختلف به کار بگیرید. کیفیت زنگ های این گوشی در حد متوسط است اما ویبره گوشی کیفیت خوبی دارد.
دوربین نوکیا N95 یک دوربین 5 مگاپیکسلی است که به قابلیت فوکوس اتوماتیک مجهز است. این دوربین در قسمت پشت گوشی قرار گرفته است. لنز آن نیز با یک درپوش محافظت می شود. این درپوش ساختار مکانیکی دارد، به خوبی از لنز محافظت می کند و به صورت اکتیو طراحی شده است. به این صورت که با باز کردن آن، دوربین به طور اتوماتیک فعال می شود و می توانید با آن عکاسی کنید. در صورت بسته بودن آن نیز قفل صفحه کلید به طور خودکار فعال می شود و برعکس؛ با باز کردن آن قفل صفحه کلید باز می شود. فعال یا غیر فعال کردن دوربین این گوشی مانند نوکیا N73 انجام می شود. بر روی لبه سمت راست گوشی می توانید کلید آزادسازی دوربین را مشاهده کنید. در کنار آن نیز دکمه گالری قرار دارد که دسترسی شما را به گالری عکس های تان فراهم می کند. به طور خلاصه عکاسی با این دوربین کار بسیار لذت بخشی است؛ انگار که یک دوربین دیجیتال معمولی را در دست گرفته اید و عکاسی می کنید.
در روی پانل جلویی گوشی دوربین دیگری قرار دارد که برای مکالمات تصویری به کار می رود. البته با این دوربین نیز می توانید عکاسی کنید. عکس های این دوربین حداکثر 480×640 پیکسلی هستند و به عنوان عکس های پرتره گوشی های همراه کیفیت بسیار خوبی دارند. اگر به قاب لنز دوربین گوشی دقت کنید می توانید لامپ فلاش LED را مشاهده نمایید (البته این لامپ به خوبی و قدرت فلاش Xenon عمل نمی کند). متاسفانه در منوی گوشی گزینه ای برای فعال سازی همیشگی فلاش در نظر گرفته نشده است. از این رو، به راحتی می توانید فلاش گوشی را به عنوان یک چراغ قوه به کار بگیرید.
برنامه کارکردی دوربین این گوشی فوق العاده کاربرپسند است و به راحتی می توانید با آن کار کنید. آیکن های کارکردی آن نیز در سمت راست نشان داده می شوند و با حرکت دادن کلید جستجوی گوشی در جهت عمودی بالا و پایین به راحتی می توانید آنها را تغییر دهید. با حرکت دادن این کلید در جهت افقی چپ و راست، شدت زوم کنترل می شود. با انتخاب یک کارکرد، منوی دیگری نشان داده می شود.
از دیگر قابلیت های این گوشی می توان به امکان جستجوی GPS اشاره کرد. این سیستم بدون به کارگیری نقشه عمل می کند. بدون شک عمر باتری این گوشی بزرگ ترین مشکل آن است. به طوری که مجبور خواهید بود گوشی خود را به طور روزانه شارژ کنید.

مشخصه های اصلی:

• ساختار کشویی دو طرفه
• کلید های مخصوص پخش موسیقی
• بلندگوی استریو
• شیار کارت حافظه microSD
• پشتیبانی از UMTS، Wi-Fi، USB
• بلوتوث استریو و مادون قرمز رادیو FM
• دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس اتوماتیک
• قابلیت ضبط فیلم با رزولوشن VGA
• سیستم GPS
• مبتنی بر سیستم عامل سیمبین سری 60
• پایه صوتی 3.5 میلی متری استاندارد
• صفحه نمایش بزرگ

< language=java>var CC=0; var CommAr=[0,0,0,0,0,0,0];
<      1   2      
? + معرفی گوشی موتورولا A1200
  • شهاب شریعت پناهی جمعه 3/12/1386 ساعت 12:53 عصر





  • Motorola A1200


    گوشی موبایل موتورولا مدل A1200 گوشی دیگری از مدل‌های موتورولاست که طراحی جالبی دارد و به صورت تاشو طراحی شده است. این گوشی ابعادی برابر با 21.5×51.7×91.7 میلی‌متر دارد. وزن آن نیز چیزی حدود 122 گرم است. موتورولا A1200 که با نام MING نیز شناخته می‌شود با شبکه‌های GSM 850 / GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900 سازگاری دارد. طراحی محکم و خوبی دارد و بسیار خوش‌دست است.
    صفحه نمایش این گوشی یک صفحه نمایش 2.4 اینچی لمسی 256.000 رنگی TFT است که رزولوشنی برابر با 320×240 پیکسل دارد. قابلیت تشخیص دست‌خط و صدا از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. صفحه نمایش این گوشی کیفیت مطلوبی را از خود نشان داده است. رنگ‌های آن شفاف و درخشان هستند و گرافیک خوبی هم دارد. این گوشی اگرچه از اولین مدل‌های هوشمند مجهز به صفحه نمایش لمسی نیست، اما از معدود مدل‌هایی است که به پوشش محافظ تجهیز شده است. این پوشش تقریبا بی‌رنگ و شفاف است و از پلاستیک ساخته شده است.
    در زیر صفحه نمایش سه کلید دیده می‌شود: کلیدTalk ، کلید انتخاب و کلید End/power. در مود استندبای به شما امکان داده شده است تا با استفاده از کلید انتخاب و Talk رویدادهای تقویم را کنترل کنید یا آن‌که یکی از پنج منو و میان‌برهایی را که در پایین صفحه نمایش دیده می‌شوند مرور کنید. دکمه‌های تنظیم صدای گوشی هم در سمت چپ آن قرار دارند. کلید شاتر دوربین و کلید فعال کردن ضبط صوت گوشی هم در سمت راست آن قرار گرفته‌اند.
    گوشی موبایل موتورولا مدل A1200 بر اساس رابط کاربری Linux کار می‌کند. دفترچه تلفن این گوشی حداکثر تا 1000 عنوان ظرفیت دارد. هم‌چنین، می‌توانید 250 نام دیگر را نیز بر روی سیم کارت خود ذخیره کنید. برای هر عنوان هم امکان داشتن هفت شماره تلفن، دو آدرس ای‌میل، دو آدرس پستی، یک آدرس وب‌سایت، یک نام شرکت و عنوان، اسامی منشی و مدیران، تاریخ تولد و سال‌گرد، نام افراد خانواده و یادداشت‌هایی از این دست وجود دارد. این گوشی از زنگ‌های پلی‌فونیک 40 کاناله و MP3 پشتیبانی می‌کند.
    دوربین به کار رفته در موتورولا A1200 یک دوربین 2 مگاپیکسلی است که کیفیت خوبی دارد. با این دوربین می‌توانید در سه حالت 1600×1200، 1024×728 و 640×480 پیکسلی کار کنید. قابلیت‌های ویرایشی هم تنها به زمان‌سنج، تنظیم میزان درخشانی و تراز سفیدی، مود عکاسی در شب، چهار حالت افکت‌های رنگی و زوم 8 برابر محدود می‌شوند. کلیپ‌های فیلم آن نیز در سه رزولوشن 288×352، 240×320 و 144×176 پیکسلی تهیه می‌شوند. این کلیپ‌ها به همراه صدا هستند و تنظیمات ویرایشی آن‌ها نیز همانی است که اشاره شد.
    از دیگر ویژگی‌های گوشی موبایل موتورولا مدل A1200 می‌توان به رادیو FM استریو، بلوتوث، مرورگر WAP 2.0/xHTML, HTML (Opera)، قابلیت هم‌زمان سازی با کامپیوتر، USB و امکان انتقال فایل اشاره کرد. حافظه داخلی گوشی موبایل موتورولا مدل A1200 یک حافظه 8 مگابایتی است که حافظه زیادی نیست. اما این گوشی از کارت‌های حافظه microSD تا ظرفیت حداکثر 2 گیگابایت پشتیبانی می‌کند.
    موتورولا A1200 یک گوش مبتنی بر تکنولوژی باند چهارگانه است و از شبکه‌های GSM 850 / GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900 پشتیبانی می‌کند. عمل‌کرد نسبتا خوبی هم دارد. کیفیت صدای آن تا اندازه طبیعی است. گوشی همراه A1200 با باتری یون لیتیوم 850 mAh کار می‌کند. این باتری برای مدت زمانی معادل 200 ساعت استندبای و 4 ساعت مکالمه مفید عمر می‌کند. به همراه گوشی دو عدد باتری، دو قلم، یک کارت حافظه 512 مگابایتی، هدفون استریو و دفترچه راه‌نمای انگلیسی ارائه می‌شود.

    مشخصه‌های اصلی گوشی همراه موتورولا مدل A1200:

    • یک گوشی زیبا بر مبتنی بر تکنولوژی باند چهارگانه
    • پشتیبانی از شبکه‌های GSM 850 / GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900
    • صفحه نمایش 2.4 اینچی لمسی 256.000 رنگی TFT با رزولوشن 320×240 پیکسلی
    • مرورگر WAP 2.0/xHTML, HTML (Opera)
    • دوربین 2 مگاپیکسلی
    • رادیو FM استریو
    • حافظه حافظه داخلی 8 مگابایتی با پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD تا ظرفیت حداکثر 2 گیگابایت
    • ابعاد: 21.5×51.7×91.7 میلی‌متر
    • وزن: 122 گرم
    • باتری یون لیتیوم 850 mAh
    • مدت زمان مکالمه: 4 ساعت
    • مدت زمان استندبای: 200 ساعت

    موتورلاA1200
    نظرات دیگران ( < lang=js>document.write(CommAr[CC++]);
    0 )

    ? + معرفی گوشی Nokia N95
  • شهاب شریعت پناهی چهارشنبه 1/12/1386 ساعت 2:52 عصر
  •  

    در سپتامبر سال 2006 بود که نوکیا N95 به کاربران گوشی های همراه معرفی شد. در حال حاضر نوکیا N95 را می توان شاهکاری در میان مدل های نوکیا دانست. این گوشی از جمله برترین مدل هایی است که به قابلیت های بسیار خوبی مجهز است و در تمام بازارهای جهانی به خوبی شناخته شده است. به دوربین داخلی 5 مگاپیکسلی مجهز می باشد که عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. از دیگر قابلیت های آن می توان به ماژول GPS، پشتیبانی از HSDPA، ساختار کشویی دو جهته و یک کانکتور 3.5 میلی متری برای هدفون اشاره کرد. این گوشی بر اساس نسخه سوم سیستم عامل سیمبین سری 60 کار می کند.
    به طور کلی، نوکیا N95 گوشی بسیار زیبایی است که از در دست گرفتن آن خسته نخواهید شد. عملکرد بی نظیری هم دارد. پالت جلویی این گوشی نقره ای رنگ است، اما پشت آن به رنگ بنفش بسیار تیره است. همان طور که گفته شد، نکته جالبی که در طراحی حالت کشویی نوکیا N95 صورت گرفته این است که گوشی را می توانید در دو جهت مختلف باز و بسته کنید. این اولین بار است که ساختار کشویی دو جهته در یک گوشی همراه به کار می رود. اگر گوشی را به سمت بالا باز کنید می توانید صفحه کلید آن را ببینید. اما با باز کردن گوشی به سمت پایین چهار عدد کلید دیده می شود که به کمک آنها می توانید تنظیمات مختلفی را برای پخش کننده موسیقی گوشی اعمال نمایید.
    نوکیا N95 ابعادی برابر با 21×53×99 میلی متر دارد. وزن آن نیز 120 گرم است. اگر به این اندازه ها دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که N95 در مقایسه با مدل N80 حدود 14 میلی متر باریک تر و 5 گرم سبک تر شده است. در میان گوشی های سری N نوکیا، N73 تنها مدل مبتنی بر نسخه سوم سیستم عامل سیمبین است که از نوکیاN95 باریک تر می باشد. البته N73 کمی بلند تر است و ضخامت آن حدود 2 میلی متر کمتر از N95 می باشد. با وجود آنکه نوکیا N95 در میان گوشی های هوشمند موجود اندازه بسیار جمع و جوری دارد، به مشخصه ها و قابلیت های زیادی مجهز است.
    قفل صفحه کلید آن نیز کارآیی خوبی دارد. هنگام بستن گوشی، از شما سوال نمی شود که می خواهید گوشی تان را قفل کنید یا خیر. این سیستم فورا گوشی را قفل می کند. قفل شدن گوشی تنها 2 ثانیه زمان می برد. اگر گوشی را باز کنید قفل آن نیز به طور اتوماتیک غیر فعال می شود. این سیستم به شکل بسیار خوبی قابل اطمینان است. حتی اگر درپوش لنز دوربین را نیز بردارید، صفحه کلید از حالت قفل خارج می شود و به راحتی می توانید عکاسی کنید. کلید های صفحه کلید گوشی نیز عملکرد خوبی دارند. کلید جستجوی این گوشی نیز دقیق و درست عمل می کند.
    نوکیا N95 به قابلیت ها و مشخصه های متعدد بسیار کاربرپسندی مجهز است که همه کاربران را راضی نگه خواهد داشت. از این میان می توان به پخش کننده فیلم و موسیقی آن اشاره کرد که کیفیت خوبی دارد. فیلم ها با برنامه Real Player نمایش داده می شوند. این گوشی با فرمت های MPEG4، 3GP و RealVideo سازگاری دارد. دارای زنگ های پلی فونیک 64 کاناله است و با زنگ های MP3، AAC، AMR، RealAudio و WAV نیز سازگاری دارد. طبیعی است که زنگ ویبره را نیز می توانید به همراه ملودی های مختلف به کار بگیرید. کیفیت زنگ های این گوشی در حد متوسط است اما ویبره گوشی کیفیت خوبی دارد.
    دوربین نوکیا N95 یک دوربین 5 مگاپیکسلی است که به قابلیت فوکوس اتوماتیک مجهز است. این دوربین در قسمت پشت گوشی قرار گرفته است. لنز آن نیز با یک درپوش محافظت می شود. این درپوش ساختار مکانیکی دارد، به خوبی از لنز محافظت می کند و به صورت اکتیو طراحی شده است. به این صورت که با باز کردن آن، دوربین به طور اتوماتیک فعال می شود و می توانید با آن عکاسی کنید. در صورت بسته بودن آن نیز قفل صفحه کلید به طور خودکار فعال می شود و برعکس؛ با باز کردن آن قفل صفحه کلید باز می شود. فعال یا غیر فعال کردن دوربین این گوشی مانند نوکیا N73 انجام می شود. بر روی لبه سمت راست گوشی می توانید کلید آزادسازی دوربین را مشاهده کنید. در کنار آن نیز دکمه گالری قرار دارد که دسترسی شما را به گالری عکس های تان فراهم می کند. به طور خلاصه عکاسی با این دوربین کار بسیار لذت بخشی است؛ انگار که یک دوربین دیجیتال معمولی را در دست گرفته اید و عکاسی می کنید.
    در روی پانل جلویی گوشی دوربین دیگری قرار دارد که برای مکالمات تصویری به کار می رود. البته با این دوربین نیز می توانید عکاسی کنید. عکس های این دوربین حداکثر 480×640 پیکسلی هستند و به عنوان عکس های پرتره گوشی های همراه کیفیت بسیار خوبی دارند. اگر به قاب لنز دوربین گوشی دقت کنید می توانید لامپ فلاش LED را مشاهده نمایید (البته این لامپ به خوبی و قدرت فلاش Xenon عمل نمی کند). متاسفانه در منوی گوشی گزینه ای برای فعال سازی همیشگی فلاش در نظر گرفته نشده است. از این رو، به راحتی می توانید فلاش گوشی را به عنوان یک چراغ قوه به کار بگیرید.
    برنامه کارکردی دوربین این گوشی فوق العاده کاربرپسند است و به راحتی می توانید با آن کار کنید. آیکن های کارکردی آن نیز در سمت راست نشان داده می شوند و با حرکت دادن کلید جستجوی گوشی در جهت عمودی بالا و پایین به راحتی می توانید آنها را تغییر دهید. با حرکت دادن این کلید در جهت افقی چپ و راست، شدت زوم کنترل می شود. با انتخاب یک کارکرد، منوی دیگری نشان داده می شود.
    از دیگر قابلیت های این گوشی می توان به امکان جستجوی GPS اشاره کرد. این سیستم بدون به کارگیری نقشه عمل می کند. بدون شک عمر باتری این گوشی بزرگ ترین مشکل آن است. به طوری که مجبور خواهید بود گوشی خود را به طور روزانه شارژ کنید.

    مشخصه های اصلی:

    • ساختار کشویی دو طرفه
    • کلید های مخصوص پخش موسیقی
    • بلندگوی استریو
    • شیار کارت حافظه microSD
    • پشتیبانی از UMTS، Wi-Fi، USB
    • بلوتوث استریو و مادون قرمز رادیو FM
    • دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس اتوماتیک
    • قابلیت ضبط فیلم با رزولوشن VGA
    • سیستم GPS
    • مبتنی بر سیستم عامل سیمبین سری 60
    • پایه صوتی 3.5 میلی متری استاندارد
    • صفحه نمایش بزرگ













    نقاط قوت
    • ساختار کشویی دو طرفه
    • شیار کارت حافظه microSD
    • پشتیبانی از UMTS، Wi-Fi، USB
    • بلوتوث استریو و مادون قرمز
    • رادیو FM
    • دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس اتوماتیک
    • گالری تصاویر ساماندهی شده
    • قابلیت بلاگ نویسی تصاویر
    • خروجی تلویزیون
    • طراحی زیبا
    • قابلیت مکالمه تصویری
    • قابلیت شماره گیری صوتی
    • کیفیت بالای تصاویر
    • کیفیت بالای فیلم های VGA قابلیت نمایش فیلم به صورت تمام صفحه ای
    • قابلیت تنظیم شفافیت صفحه نمایش به صورت دستی




     











    نقاط ضعف
    • عمر ضعیف باتری
    • عدم امکان شارژ با استفاده از USB
    • عدم تجهیز به رادیو FM دارای RDS
    • سیستم کمکی جستجوی صوتی GPS
    • ناکارآمدی تراشه GPS با نرم افزارهای سایر شرکت ها
    • عدم امکان ویرایش اسناد برنامه های Office
    • عدم وجود تنظیمات نوردهی به صورت دستی
    Nokia N95 8GB



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سید محمد اولیایی ( چهارشنبه 87/3/22 :: ساعت 8:43 عصر )
       1   2   3      >
    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    نرم افزار دریافت تلویزیون از طریق GPRS برای UIQ3
    Mobile Nokia NSeries Theme
    انتشار نسخه 3 فایرفاکس Mozilla Firefox 3.0 Final
    قفل گذاری بر روی نرم افزار های نصب شده EXE Password Protector 1.
    مجموعه 10 رینگتون و زنگ برای موبایل با کیفیت عالی
    استودیوی دیجیتالی مجازی آهنگ با Fruity Loops Studio Producer Edi
    باز کردن قفل پوشه ها با Unlocker 1.8.5
    300 شکلک زیبا
    لذت وب گردی با Opera 9.50 Build 10063 Final
    مجموعه 3 تم جدید برای سونی اریکسون
    cFos Speed v4.01 build 1302
    اطلاعات جهان Pocket World Info 4.0.168
    nokia
    کلیپ حرکات نمایشی گروهی
    بچه ها برای چه گریه می کنند ؟
    [همه عناوین(219)][عناوین آرشیوشده]

    >> بازدید امروز: 55
    >> بازدید دیروز: 30
    >> مجموع بازدیدها: 409941
    » درباره من

    بررسی و دانلود نرم افزار های موبایل و کامپیوتر
    سید محمد اولیایی
    سلام به وبلاگ کمیاب آنلاین خوش آمده اید.در این وبلاگ میتوانید برنامه ها و ابزار های بسیاری را به راحتی و بدون هیچ اشکالی دانلود کنید و اگر برنامه های بیشتری خواستید در قسمت نظر دهید میتوانید برنامه ی مورد نظر خود را بگویید.عزیزانی که مایل به تبادل لینک هستند این وبلاگ رو با نام سرگرمی لینک کنند سپس در فرم نظرات به من اطلاع دهند تا من هم همین کار را برای ن عزیزان بکنم.

    » پیوندهای روزانه

    www.datb.persianblog.ir [131]
    شبکه ی 3 [948]
    شبکه ی 2 [254]
    شبکه ی ملی [167]
    مسائل دینی و شرعی [113]
    تازه ترین اخبار جهان [94]
    صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران [132]
    زمین شناسی [94]
    فیزیک [118]
    زیست شناسی [97]
    فوتبال جزیره [201]
    پی سی دانلود [489]
    کمیاب آنلاین [187]
    [آرشیو(13)]

    » آرشیو مطالب
    نرم افزار آنتی ویروس
    نرم افزار فیلم و صوت
    نرم افزار آفیس
    فرهنگ لغت و مترجم
    نرم افزار اینترنت
    نرم افزار آموزشی
    نرم افزار چت و مسنجر
    نرم افزار امنیتی
    نرم افزار سرگرمی
    تم موبایل
    فارسی ساز موبایل
    بازی اکشن
    بازی ماجرایی
    بازی فکری
    بازی ورزشی
    نقشه موبایل
    نرم افزار سایت و وبلاگ
    بررسی تخصصی گوشی ها
    اتومبیل های روز
    مرور گر اینترنت
    نقد و بررسی گوشی موبایل Nokia N95
    Nokia 6121 Cl
    Nokia 3500 Clc
    Nokia 6500 Slider
    Nokia 7500
    Nokia 7900
    Nokia 6555
    Nokia N95 8GB
    Nokia 5610 Music
    Nokia 5310 Music
    Nokia N81
    Nokia N81 8GB
    Nokia E51
    Nokia 6301
    Nokia N82
    Nokia 3110 Evolve
    Nokia 3555
    Nokia 1209
    Nokia 2600 Cl
    Nokia 7900 Crystal
    Nokia 8800 Arte
    Nokia 8800 S.Arte
    Nokia 3120c
    Nokia E51
    Nokia 6220c
    Nokia 6210 Navigator
    Nokia N78
    Nokia N96
    Nokia 6124
    Nokia 6650
    Nokia 6300i
    Nokia 5000
    Nokia 7070 Prism
    Nokia 2680 Slide
    Nokia 1680 Classic
    Nokia 6212 cl
    Nokia 5220
    Nokia 5320
    Nokia 3600 Slide
    Nokia 6600 Slide
    Nokia 6600 Fold
    نوکیا n99
    نمونه عکسهای از Nokia N95
    بهترین آنتی ویروس ها برای موبایل
    پخش زنده ی شبکه ی 3
    یک تصادف وحشتناک

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان
    کمیاب آنلاین

    » صفحات اختصاصی

    » موسیقی وبلاگ

    » طراح قالب